Co język robi z zębami?

25 marca 2022 | Autor tekstu: Monika Marciniak

Pod czujnym okiem nauczyciela biologii uczniowie ubrani w lateksowe rękawiczki, zaopatrzeni w skalpele, noże poznawali budowę i funkcje języka.

Określali kształt, zabarwienie narządu, wskazywali wędzidełko. Poznawali rodzaje brodawek, występujących na powierzchni języka (nitkowate, okolone, grzybowate oraz liściaste) wewnątrz, których znajdują się kubki smakowe zawierające komórki smakowe. Od każdego kubka smakowego odchodzi zakończenie nerwowe doprowadzając informacje o wyczuwalnym smaku do mózgu. Sporządzali przekrój podłużny a następnie przygotowywali wycinki i oglądali pod mikroskopem.

Nauka przez doświadczenie to zajęcia rozwijające zainteresowania przyrodnicze uczniów. Ciekawość poznawcza, więcej widzieć, słyszeć, to naturalna potrzeba każdego ucznia. Zadaniem edukacji przyrodniczej jest odpowiedzieć na pytania ucznia, wywołanie nowych pytań, rozbudzenie ciekawości poznawczej wobec otaczającej rzeczywistości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *