Książka moim przyjacielem

6 października 2025 | Autor tekstu: Alina Rysicka 
„Książka moim przyjacielem”
– szkolny projekt czytelniczy dla młodzieży Zespołu Szkół im. Emilii Sczanieckiej w Pniewach
W dzisiejszej dobie wszechobecnej telewizji i komputeryzacji, książka stała się dla młodzieży mało atrakcyjna, odsuwana na dalszy plan. Mimo to jest nadal cennym środkiem przekazywania wiedzy, rozwijania intelektu oraz wspaniałym źródłem rozrywki. Stały kontakt z nią i biblioteką zapewnia młodzieży rozwój zainteresowań czytelniczych, a także umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji. Podstawowym założeniem projektu „Książka moim przyjacielem” jest wzbudzenie u młodzieży chęci systematycznego kontaktu z książką oraz korzystania z biblioteki szkolnej.
Główne cele :
Uświadomienie uczniom korzyści płynących z czytania
Rozwijanie zainteresowań czytelniczych
Wypracowanie nawyku stałego czytania
Wszechstronne rozwijanie zdolności ucznia ( pisarskich, fotograficznych, plastycznych )
Racjonalne i twórcze wykorzystanie wolnego czasu
Promocja księgozbioru biblioteki kształtowanie szacunku do książki jako źródła wiedzy.
Odbiorcy projektów : społeczność szkolna ( uczniowie Zespołu Szkół im E. Sczanieckiej w Pniewach)
Koordynatorzy : nauczyciele bibliotekarze, wychowawcy, wszyscy nauczyciele uczący w szkole
Czas realizacji : 1 października – 31 października 2025 r.
Źródła informacji : Internet, , encyklopedie multimedialne, księgozbiór biblioteczny.
W wyniku realizacji projektów uczeń :
Rozwija zainteresowania czytelnicze
Rozwija wyobraźnię i kreatywność poprzez umiejętne prezentowanie tematu w zróżnicowanej formie
Świadomie dokonuje wyboru literatury
Rozumie potrzebę samodzielnego czytania
Projekt opracowano dla wszystkich klas, zadania można wykonać indywidualnie , albo zespołowo.
ZADANIA :
Przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat : „Książka moim przyjacielem”.
Przygotowanie plakatu reklamującego ulubioną książkę.
OCENA PROJEKTU :
Oceny poszczególnych projektów dokona powołana komisja . Wygrywa projekt, który zostanie oceniony najwyżej w skali od 1 do 6. Oceniający będą brali pod uwagę pomysłowość, estetykę wykonania, zawartość merytoryczną, poprawność przygotowania prezentacji multimedialnej oraz terminowość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *