Na Szlakach Niepodległości

29 października 2018 | Autor tekstu: Klaudia Kucz

24 października bieżącego roku wybraliśmy się na wycieczkę do kina i Muzeum Historii Miasta Poznania. W wyjeździe brała udział cała klasa IIA. Punktualnie o godzinie 8:00 zebraliśmy się pod szkołą i wyruszyliśmy w kierunku  Poznania. Przed godziną 9 byliśmy na miejscu. Szlakiem Powstania Wielkopolskiego wyruszyliśmy z placu A. Mickiewicza, ulicą A. Fredry, 27 Grudnia, placem Wolności ulicą I. Paderewskiego na Stary Rynek.

Pierwszym punktem docelowym wycieczki było Muzeum Historii Miasta Poznania, które mieści się
w Ratuszu na Starym Rynku.  Dawniej była to siedziba władz miejskich,  a dziś miejsce krzewienia pamięci o historii Poznania i jego okolic. Mogliśmy zobaczyć m.in. zbiory archeologiczne, plan plastyczny miasta, model fortu poznańskiego oraz wiele detali architektonicznych. Ekspozycja tego muzeum pokazuje dzieje miasta zmieniającego się od XIII wieku do roku 1954. Uważnie przyglądaliśmy się wizerunkom znanych mieszkańców oraz portretom osób związanych z historią Poznania, które były  eksponowane w prawie każdej sali.  W dobrych nastrojach  udaliśmy się do kina. Seans zaczynał się o 12, mieliśmy jeszcze dużo czasu , aby kupić bilety, coś do picia i jedzenia. W sali kinowej zajęliśmy wygodne miejsca i czekaliśmy na projekcję filmu w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego. W czasie seansu na sali panowała cisza i zainteresowanie fabułą filmu pt. „Kler”. Aby pokazać instytucję kościoła „od środka” pokazano wydarzenia w kurii oraz dwóch parafiach. Każda kolejna scena filmu coraz bardziej i szczegółowiej rozbudowywała historię bohaterów. Ukazała nam dramatyczny obraz ludzkich słabości, wewnętrznego rozdarcia oraz samotności. To film, który pozostaje w pamięci na długo i skłania do refleksji, dlatego zdecydowanie warto go obejrzeć.

Do Pniew dotarliśmy po godzinie 15. Wyjazd okazał się bardzo udany. Mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mieć możliwość uczestniczenia w kolejnej- równie interesującej- wycieczce po naszym regionie.