Weekend w Małopolsce

5 czerwca 2018 | Autor tekstu: I. Krzyczkowska, D. Bosy, M. Frąckowiak, F. Kończak

W dniach 1 – 3 czerwca drużyna Emilka Team SKKT PTTK przy ZS im. E. Sczanieckiej w Pniewach w składzie: Maksymilian Frackowiak, Dawid Bosy i Filip Kończak pod opieką        p. I. Krzyczkowskiej reprezentowała województwo wielkopolskie w kategorii szkół ponadgimnazjalnych na Finale Centralnym XLVI Ogólnopolskiego Młodzieżowego Turnieju Turystyczno Krajoznawczego w Wadowicach.

Młodzież miała okazję zwiedzić Wadowice – Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II, Bazylikę Ofiarowania NMP, Sanktuarium św. Józefa – Klasztor Karmelitów Bosych oraz Kraków: Rynek Główny i znane na całą Polskę Sukiennice, kościół Mariacki, wieżę ratuszową, liczne zabytkowe Kamienice, Zamek Królewski na Wawelu, który znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO oraz zajrzeliśmy do Smoczej Jamy, w której niegdyś żył smok. A na koniec Pałac Biskupi gdzie z tzw. “okna papieskiego” Jan Paweł II rozmawiał z wiernymi oraz Collegium Maius najstarszy budynek należący do Uniwersytetu Jagiellońskiego.

I. Krzyczkowska

Relację ze zmagań konkursowych przedstawiają uczniowie:

W czasie, gdy odbywały się Dni Pniew, reprezentacja woj. wielkopolskiego a zarazem członkowie naszego szkolnego klubu PTTK brali udział w XLVI OMTTK.

W Wadowicach, gdzie zorganizowano Etap Centralny, zameldowaliśmy się rankiem po całonocnej podróży pociągiem. Po krótkiej drzemce, około południa rozpoczęliśmy turniej. Pierwszym,a zarazem największym wyzwaniem, okazały się testy z zakresu wiedzy: krajoznawczej, turystycznej, pierwszej pomocy oraz przepisów ruchu drogowego. “Truskawką” na torcie był Test Oczywisty dotyczący obecności Karola Wojtyły w Wadowicach, a kremówkami wieczoru zwiedzanie tego pięknego miasta.

Następnego dnia, po pysznym śniadaniu, nastał czas na konkurencje sprawnościowe. Pierwszy bój stoczyliśmy z rowerowym torem przeszkód, ale kulą u nogi okazała się samarytanka. Bardzo dobrze wspominamy ćwiczenia konne oraz rozpoznawanie elementów jego uzbrojenia (np. czaprak lub puślisko), które idealnie przygotowały nas do ostatecznego starcia na kajakach. Wracając z pola bitwy rozgromiliśmy rymowany Qest. Po sytym obiedzie wyruszyliśmy na poligon marszów na orientacje. Przedzierając się przez lasy i łąki, dzielnie szukaliśmy wszystkich punktów kontrolnych. Po zakończeniu marszów w ośrodku czekała na nas kolacja.

Ostatniego dnia organizatorzy pozwolili nam dłużej pospać, bo śniadanie wydawane było później. Podsumowanie i uroczyste zakończenie odbyło się w sali mieszczącej wszystkich 180 zawodników i ich opiekunów, szkoły. W kategorii szkół średnich zajęliśmy IX miejsce a pozostałe reprezentacje z naszego województwa również nie zawiodły, plasując się w pierwszej dziesiątce w swoich kategoriach (szkoły podstawowe, gimnazja). Dziękujemy p. prof. Iwonie Krzyczkowskiej za przygotowanie i opiekę nad nami w ciągu tych trzech dni.