Deklaracja dostępności serwisu WWW Zespołu Szkół im. Emilii Sczanieckiej w Pniewach

Deklaracja dostępności

Zespół Szkół im. Emilii Sczanieckiej w Pniewach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej, serwisu BIPzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zespolszkolpniewy.pl/

  • Data publikacji strony internetowej, serwisu BIP: 29 sierpnia 2016 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 24 marca 2025 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Filmy, materiały multimedialne nie posiadają audiodeskrypcji , napisów dla osób głuchych,
  • Część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • Brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i obrazków,
  • Część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR),
  • Dokumenty PDF nie są poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.).

Treści nieobjęte przepisami

  • Filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Nadmierne koszty

  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Informacja o przeprowadzone analizie wskazującej nadmierne obciążenie jako powód braku dostępności – nie przeprowadzono analizy.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 11 marca 2021 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych). W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się: – PJM (polski język migowy), – SJM (system językowo-migowy), – SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych). Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji na podany powyżej adres, numer telefonu, faksu lub e-mail.

Skróty klawiaturowe

  • Funkcjonują standardowe skróty klawiszowe.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Zespół Szkół im. Emilii Sczanieckiej w Pniewach udostępnia następujące aplikacje mobilne: brak

Dostępność architektoniczna

Zespół Szkół im. Emilii Sczanieckiej w Pniewach

  1. Wolności 10

62-045 Pniewy

Do Zespołu Szkół w Pniewach należą: Budynek Liceum Ogólnokształcącego ul. Św. Ducha 11 – częściowo dostosowany do wymogów osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzą dwa wejścia. Przy wejściu głównym utrudnienia w postaci trzech schodów. Przy wejściu boczny znajduje się podjazd dla osób poruszajacych się na wózkach. Sekretariat szkoły znajduje się na parterze. Budynek Bursy przy ul. Św. Ducha 10 oraz budynki A, B, C przy ul. Wolności 10 – nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami. W każdym z nich do wejścia prowadzą schody. Brak głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Przy wejściach brak dzwonka przywoławczego dla osób mających trudności z samodzielnym wejściem. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami. W budynkach nie ma windy. Brak toalet dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem brak wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych. Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynkach nie ma pętli indukcyjnych. Brak oznaczeń w alfabecie brajla, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Brak możliwości skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego. Można skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw. Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych). W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się: – PJM (polski język migowy), – SJM (system językowo-migowy), – SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych). Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji na podany powyżej adres, numer telefonu, faksu lub e-mail.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://zespolszkolpniewy.pl/bip/dane-adresowe/
  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): brak
  • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://zespolszkolpniewy.pl/bip/dane-adresowe/ /
  • Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://zespolszkolpniewy.pl/bip/raporty-o-stanie-zapewnienia-dostepnosci-podmiotu-publicznego/
  • Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych). W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się: – PJM (polski język migowy), – SJM (system językowo-migowy), – SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych). Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji na podany powyżej adres, numer telefonu, faksu lub e-mail.