Podsumowanie Tygodnia Edukacji Informatycznej

10 grudnia 2018 | Autor tekstu: Magdalena Szukała

Nasza szkoła wraz z 216 912 szkołami na całym świecie (w tym 1 347 w Polsce) wzięła udział w Godzinie Kodowania, organizowanych w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (3-9 grudnia 2018). Akcja miała na celu zachęcić do nauki przedmiotów informatycznych, w szczególności kodowania i programowania, ponieważ nauka programowania rozwija kreatywność, uczy logicznego myślenia i przewidywania skutków określonych działań. Stąd w liceum i w budynku C pojawiły się plakaty z osobami znanymi z branży informatycznej, polityki, gwiazdy sportu i aktorzy. Przekonywali nas, że świat komputerów jest wszechobecny i lepiej tworzyć ten świat, niż być jego biernym odbiorcą.

W tym tygodniu uczniowie klas 1A,1B, 1TL, 1TME, 1aw, 2A i 2B przekonali się, że programowanie nie musi być trudne. Na lekcji informatyki rozwiązując kolejne problemy Anny i Elzy z Krainy Lodu, czy szukając skarbu w Minecraft: Wodna podróż, poznali budowę prostych programów oraz instrukcje warunkowe i iteracyjne. Bardziej zaawansowani nauczyli się podstawowych komend języka JavaScript tworząc Galaktykę za pomocą kodu wraz z bohaterami Gwiezdnych Wojen.  Każdy uczestnik, który ukończył Godzinę Kodowania, otrzymał certyfikat potwierdzający udział w akcji oraz pamiątkowe naklejki.

Czas ten, był też dobrym momentem do prezentacji aplikacji na system Android, które stworzyli uczniowie klasy 2A na zajęciach „Tworzenie aplikacji mobilnych”. Zachęcam wszystkich do ich pobrania i przetestowania. Znajdziecie tam aplikację z przepisami „Dailyyammy” oraz gry: „Odbijanie piłeczki” i „Galaxy Run”. Aby je pobrać, wystarczy zeskanować kody QR z plakatów, które znajdują się na dolnym korytarzu w budynku liceum.

Jak powiedział Włodzimierz Marciński, Lider Cyfryzacji i pełnomocnik ministra ds. rozwoju kompetencji cyfrowych w administracji, inaugurując spotkanie w siedzibie Microsoft: „Według amerykańskich analiz do 2022 roku najbardziej poszukiwanymi specjalistami na rynku będą osoby z umiejętnościami inżynieryjno-informatycznymi. Również na polskim podwórku sektor ICT ma coraz większe znaczenie – już dziś zapewnia on ponad 3% PKB, czyli tyle samo co rolnictwo i więcej niż górnictwo. Te oraz wiele innych danych potwierdzają wyraźnie, że nasza przyszłość jest nierozerwalnie związana z kompetencjami cyfrowymi”. Więc nie czekaj do przyszłej edycji i zacznij naukę programowania już dziś!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *