Wycieczka bursowiczów do Łodzi

17 października 2018 | Autor tekstu: Zofia Grabowska, Karolina Durkiewicz, Konstancja Wegner, Kamila Klaus

W czwartek 11 października wybraliśmy się z kierownikiem p. Mariuszem Kalembą i wychowawczyniami p. Iwoną Słomianowską – Mańką i p. Katarzyną Szczepaniak do Łodzi.

Zwiedzanie zaczęliśmy od Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej. Tam pani przewodnik opowiedziała nam o początkach tej uczelni oraz jej wybitnych absolwentach.

Później udaliśmy się do Muzeum Kinematografii, w którym zapoznaliśmy się ze sprzętem, wykorzystywanym do nagrywania filmów. Dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy o pierwszych filmach – kto i jak je produkował oraz gdzie je oglądano. Pani przewodnik zdradziła  nam również kilka produkcyjnych sztuczek, dzięki którym np. farba wygląda jak sztukateria. Cofnęliśmy się także do czasów starych bajek takich jak Bolek i Lolek, Reksio, Porwanie Baltazara Gąbki  oraz Muminki.

Kolejnym punktem naszej wycieczki była dzielnica Księży Młyn, gdzie podziwialiśmy  zrewitalizowane budynki dawnych łódzkich fabryk, w których dziś znajdują się mieszkania.

Przeszliśmy także ulicą Piotrkowską, gdzie szczególnie podobała się nam lustrzana kamienica w Pasażu Róży. Wycieczkę zakończyliśmy obiadem w łódzkiej Manufakturze – centrum kulturalno – handlowym. Mogliśmy też zakupić pamiątki.

Wyjazd został dofinansowany z funduszy Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, za co serdecznie dziękujemy.