II teg w Górach Sowich

20 czerwca 2018 | Autor tekstu: Justyna Skrzypek

Od 28 do 30 maja silna reprezentacja klasy II teg przy małym wsparciu II tl pod opieką wychowawczyni, pani  Justyny Skrzypek i pana  Wojciecha Skrzypka wypoczywała w Górach Sowich, poznając to piękne i pełne tajemnic pasmo górskie  w Sudetach.

Korzystając z pięknej pogody zdobyliśmy najwyższy szczyt tychże gór – Wielką Sowę i wędrowaliśmy malowniczymi szlakami, na których podziwialiśmy widoki, robiliśmy wymarzone selfie, ale też przy trudniejszych podejściach mierzyliśmy się i wygrywaliśmy z ograniczeniami własnych organizmów, przejawiającymi się np.  w  zmęczeniu  czy  bólu nóg.

Równie ciekawe było drugie oblicze Gór Sowich, związane z ich burzliwą i bogatą historią:  Tajemnicze Podziemne Miasto  Ossówka, wybudowane na rozkaz Hitlera, o do dzisiaj nieznanym  przeznaczeniu i Twierdza Srebrna Góra – pochodząca z czasów napoleońskich największa górska twierdza w Europie, wybudowana przez  Prusaków. Słuchając ciekawych opowieści przewodników, mogliśmy tylko próbować sobie wyobrazić czasy dawnej świetności oglądanych przez nas miejsc.

Wieczorami czekało na nas gościnne Schronisko PTTK „Orzeł” w Sokolcu,  gdzie spędzaliśmy czas bawiąc się przy ognisku i grając w karty, ping-ponga, piłkarzyki.

Poczuliśmy, że wakacje są tuż, tuż…